زمان جاری : دوشنبه 18 تیر 1403 - 9:34 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



https://rozup.ir/up/shetabdl/Pictures/%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF_%D8%B9%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%87.JPG
تعداد بازدید 71
نویسنده پیام
saeid آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضویت: 7 /6 /1391


نحوه افزایش سرعت سیستم به همراه آموزش نرم افزارهای مربوطه

ه مدت که از نصب ویندوز تازه میگزره کم کم سرسع سیتم عامل پایین میاد و دیگه به سرعت قبلی نیست اگر میخواهید که سرعت سیتم خودتون رو افزاریش بدید خوندن این مطالب بهتون توصیه میشه. برای افزایش سرعت سیتم یه سری کارای ضروری باید انجام بدید که آسون ولی مثمر ثمر هستند

1 – تغییر در برنامه setup

ممکن است سخت افزار های رایانه شما باعث باعث تاخیر زیادی در راه اندازی ویندوز بشود . میتوانید با ایجاد تغییرات اندک در تنظیمات برنامه setup رایانه این زمان را کاهش بدهید به عنوان مثال اگر در هنگام بالا اومدن سیتم در این پیام رو در پایین صفحه دیدید boot from cd:یعنی اینکه شما باید چند ثانیه بیشتر منتظر باشید تا سیستم عامل بالا بیاد برای کاهش زمان انتظار این مراحل رو دنبال کنید.

ابتدا باید وارد setup کاپیوتر خودتون بشید برای این روی سیتم های مختلف روش های مختلفی وجود داره برای این کارروی اولین صفحه ظاهر شده بعد از روشن کردن رایانه در پایین اون یه نوشته میاد با عنوان press …. To enter setup که .... معمولا همون دکمه delete هست که در این موقع تا دیر نشده با فشردن این دکمه وارد setup بشوید توصیه میشود که قبل از ورود به اون جا مطالب دفترچه راهنما که همراه motherboard گرفتید رو بخونید .

ابتدا گزینه sequence boot (در bios های مختلف اسم مختلف دارد) را طوری تنظیم کنید تا اولویت ان با هارد دیسک باشددر چنین حالتی سیستم هنگام بوت شدن مستقیم به سرا هارد دیسک میرود و زمان بیخودی صرف بررسی درایو فلاپی و سی دی رام نمیشود. بهتره پیام های ظاهر شده رو به دقت بخونید و بیخودی توی setup ورنرید اگر نمیدونید چه کارکنید برای دفعه اول از دوستانتون کمک بگیرید و مطمئن باشید که اولین بار نخواهد بود که سرو کار شما با setup میافته پس تنظیمات اون رو یاد بگیرید .

تنظیم بعدی جستجوی فلاپی است floppy seek)) اگر درایو فلاپی شما خوب کار میکنه لازم نیست که در هر بار راه اندازی سیتم این مسئله بررسی شود بنابراین ان را در حالت disabled قرار بدید.

درایو هایide : به دنبال کانال های اولیه و ثانویه ide سیتم بگردید اگر این گزینه ها در حالت auto باشند رایانه شما هنگام راهاندازی مدتی را صرف بررسی شناسایی هر دستگاه ide میکند بنابراین بهتر است که در کانال های ide که از آنها استفاده نمیکنید این گزینه رو در حالت none قرار بدید.

یه بار دیگه میگم که تا به حال وارد setup نشدید کافیه با کمک یکی boot شدن از روی هارد دیسک رو بررسی کنید و عطای بقیه رو به لقائ اون ببخشید.

آپدیت کردن bios :برای این کار میتونید از نرم افزار هایی که همراه سی دی مادر بورد گرفتید استفاده کنید حتما نرم افزاری برای این کار قرار داده شده.


سه شنبه 07 شهریور 1391 - 14:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :